ניהול שיווק חברתי לעסקים

שיווק חברתי לעסקים מבוסס על אינטרסים משותפים שניתן ליצור ביחסים בין העסק לגוף החברתי;

בשנת 2020, אנשים הפסיקו להיות מוגדרים רק על ידי המקצוע שלהם. רוב חברי ההנהלה נמצאים בשלב חיים, של שכר גבוה, ילדים גדולים והם מתפנים להגדרה של תחומי העניין הנוספים שלהם. בנוסף, עולות שאלות הבוחנות את המשמעות של החיים הנוכחיים לעומת המשמעויות שצברו לאורך השנים כה.

כמו כן, עובדים איכותיים בחברה הם אנשים שצריכים עניין בעבודה, מעבר להתמחות המקצועית שלהם. אלו עובדים שמחפשים משמעות, הזדהות ושותפות דרך, עם רעיון חברתי מסוים. שותפות עם רעיון חברתי יכול לגרום לעובד לערך מוסף, שיגרום לו להמשיך לעבוד בחברה.

חשוב יותר, חברות עסקיות לא יכולות להתעלם מכוחם והתהודה שיוצרים ארגונים חברתיים בכלי התקשורת וחמור מכך במאבקים שהם מנהלים מול וועדות הכנסת השונות. כלומר אינן יכולות להתעלם מביקורת חברתית שיש לה הד תקשורתי גדול ויותר מכך  הגבלות של החקיקה.

המלצתי השיווקית, המעניינת ואפקטיבית ביותר בעיני, היא, כי כל חברה תזהה את עצמה עם רעיון אחד או שניים, לכל היותר. הדבר יאפשר לה בידול מחברות שונות מתחרות.

כמו כן, כשמדובר ברעיון אחד קבוע ניתן ליצור פרויקטים משותפים אשר מקדמים את הפרסום והשיווק של העסק או של העמותה, לפי אינטרסים משותפים שיהיו הבסיס לפרוייקט.   

גוף חברתי שיש לצידו עסק כשותף לדרך, יכול להתנהל באופן יותר עירני ומדויק יותר בתוצאותיו.