top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תעו"ד צילה שטורם

אחריות תאגידית

עודכן: 5 באפר׳ 2020

המונח אחריות תאגידית או אחריות חברתית תאגידית הוא אחד ממושגים קשורים או מקבילים: עסקים וקהילה; שיווק חברתי, תרומה לחברה, פילנתרופיה, שותפים עסקיים של עמותות ועוד.


הרציונל שעומד מאחורי רעיון האחריות התאגידית

· חברות עסקיות לא יכולות להתעלם מכוחם של ארגונים חברתי הן בפן התקשורתי והן בפעילות מול וועדות הכנסת השונות.

· ארגונים רבים מבינים את השפעתם על איכות הסביבה, נושא שהפך לנושא מרכזי בשיח הציבורי הכלל עולמי.

· חוסר יכולת להתעלם מביקורת חברתית שיש לה הד תקשורתי גדול ויותר מכך הגבלות של החקיקה.

· משקיעים בשוק ההון מבינים שחברות הנחשבות ללא מוסריות חברתית עלולות לפגוע בצמיחה שלהם.

· עובדים איכותיים ובמיוחד אנשי מפתח בחברה הם אנשים שצריכים עניין בעבודה מעבר להתמחות המקצועית שלהם. הזדהות ושותפות דרך, עם רעיון חברתי מסוים יכול לגרום לעובד לערך מוסף, שיגרום לו להמשיך לעבוד בחברה.

התקשורת שבין הצדדים

כמגשרת עסקית, אני רואה חשיבות גדולה ביצירת גשרים המבוססים על אינטרסים משותפים.

מפגש של אינטרסים לוקח בחשבון את הגורם הרגשי של שני הצדדים. על כן, חשוב שהגוף החברתי יחקור ויבין את המוטיבציה הרגשית של הגורם האנושי של החברה, עימה הוא יוצר שיתוף פעולה. מדוע החליטה הנהלת החברה לתרום מעצמה דווקא לגוף חברתי זה ? מהו הנושא שהכי חשוב להנהלה או נציגיה ומהו סוג הפעילות שיגרום להם סיפוק ממשי.


לשם כך, חשוב להקשיב ולשאול את השאלות שמטרתן לזהות מה יכולה העמותה לתרום לעסקי החברה. חשוב להבין מה יגרום לחברה ולאנשיה תחושת שותפות אמיתית.

מומלץ שצוות העמותה יזום בעצמו רעיונות שעשויים לשמח את צוות עובדי העסק, כגון פעילויות ופרויקטים משותפים שיסייעו לגיבוש עובדי החברה והפיכתם לגאים בכך שהם עצמם מזוהים עם המטרה והחלום המשותף.


מומלץ שעובדי החברה ישתפו פעולה עם החברה לפי ידע שיש אצלם או חיבור אישי לנושא העמותה, כולל חיבור בני משפחתו של העובד במסגרת פעילויות חברתיות משותפות.

נכון יהיה לשמור על קשר רציף על ידי מייל, פייסבוק, קבוצות ווצאפ ולהודות באופן ממוקד לגבי הפירות שנוצרו מכל פרויקט או פעילות שנעשו במשותף. בנוסף ליצור פרסומים שיאפשרו לעובדי החברה ומנהליה להפיץ ולהתגאות בפני קולגות, חברים ובני משפחה.

שמירה על יחסים טובים תסייע לעמותה לעזרה קבועה והפיכת הגורם האנושי בחברה לחלק מהקהילה של העמותה.

11 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page