top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תעו"ד צילה שטורם

גישה חדשה לניהול עמותות

עודכן: 5 באפר׳ 2020


מנהלי עמותות וכל הצוות העומד מאחוריהם, הם בדרך כלל אנשים שנושאים חברתיים בוערים בקרבם. המוטיבציה קשורה בדרך כלל לרגישות שקיימת בנושא חברתי מסוים כמו ילדים בסיכון, איכות סביבה, אוכלוסייה מבוגרת וכיו"ב.

הארגון כולל גיוס כספים מקרנות, ממוסדות המדינה ומתרומות.

כיום, הולכת ומתפתחת בגופים חברתיים ההכרה בכך שיש לנהל ארגון חברתי באופן שמתאים לגיוס שותפים לדרך ולא רק תורמים.

יש להשקיע בניהול ושקיפות מהסוג שנהוג ומחייב חברות מסחריות ואף ציבוריות וזאת על מנת לאפשר למשקיעים חברתיים להתנהל כמו משקיעים עסקיים, כלומר, לראות את התועלת שתצמח להם מהשותפות ולוודא שהכספים שהם משקיעים מנותבים למקום הנכון ולא מפוזרים בשל חוסר ארגון נכון של הארגון החברתי.

משום כך, חשוב שארגון חברתי יקדיש זמן ומחשבה לדרכי התנהלות חדשים אלה:

הנהלה מקצועית

ניהול מקצועי וחכם של עמותה דורש מקצועיות לא פחותה מזו של כל חברה מסחרית ולעיתים גדולה עוד יותר, בשל משאבים מוגבלים.

התפישה הישנה לפיה אדמיניסטרציה של עמותה צריכה להיעשות בהתנדבות או שכר נמוך ביחס לשוק, לא תאפשר ניהול חכם ומיצוי היכולות של העמותה להיות אפקטיבית.

ניהול ברמה מקצועית גבוהה, דורש זמן עבודה רב, הכרוך בגיוס העזרה העסקית המיטבית. לשם כך יש צורך להיות בקיא בשפה העסקית המאפשרת יצירתיות ודיאלוג חכם של שיתופי פעולה עם הנהלת החברה.

הנהלה מקצועית תדע לבקש עזרה בתחומי ידע ואנשי מקצוע שכבר קיימים בחברה, אשר ביכולתם להכשיר עובדי עמותה או להפנותם לנותני השירותים, כגון עורכי דין, רואה חשבון, אנשי שיווק של החברה המלווה.

תקשורת עם החברות המשתפות פעולה

כמגשרת עסקית, אני רואה חשיבות גדולה ביצירת גשרים המבוססים על אינטרסים משותפים.

מפגש של אינטרסים לוקח בחשבון את הגורם הרגשי של שני הצדדים. על כן, חשוב שהגוף החברתי יחקור ויבין את המוטיבציה הרגשית של הגורם האנושי של החברה, עימה הוא יוצר שיתוף פעולה. מדוע החליטה הנהלת החברה לתרום מעצמה דווקא לגוף חברתי זה ? מהו הנושא שהכי חשוב להנהלה או נציגיה ומהו סוג הפעילות שיגרום לה סיפוק ממשי.

לשם כך, חשוב להקשיב ולשאול את השאלות שמטרתן לזהות מה יכולה העמותה לתרום לעסקי החברה. חשוב להבין מה יגרום לחברה ולאנשיה תחושת שותפות אמיתית.

מומלץ שצוות העמותה יזום בעצמו רעיונות שעשויים לשמח את צוות עובדי העסק, כגון פעילויות ופרויקטים משותפים שיסייעו לגיבוש עובדי החברה והפיכתם לגאים בכך שהם עצמם מזוהים עם המטרה והחלום המשותף.

נכון יהיה לשמור על קשר רציף על ידי מייל, פייסבוק, קבוצות ווצאפ ולהודות באופן ממוקד לגבי הפירות שנוצרו מכל פרויקט או פעילות שנעשו במשותף. בנוסף ליצור פרסומים שיאפשרו לעובדי החברה ומנהליה להפיץ ולהתגאות בפני קולגות, חברים ובני משפחה.

שמירה על יחסים טובים תסייע לעמותה לעזרה קבועה והפיכת הגורם האנושי בחברה לחלק מהקהילה של העמותה.

7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page